Wirtualnemedia.pl- newsletter
Marki płacą dzieciom za oceny. "Pomysł ani smaczny, ani pasujący do wizerunkowych trendów". Polski e-commerce rośnie w siłę.
Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
 
 
 
Newsletter

Szkolne oceny w komunikacji marek

Dobry pomysł czy cringe?

Tysiące polskich dzieci rozpoczęły już wakacje. Zakończenie roku szkolnego to wydarzenie jak wiele innych w roku, które dzieją się cyklicznie. I jak każde staje się przedmiotem zainteresowania marketerów, którzy szukają w nim okazji do tego, by pozyskać nowych klientów, wzbudzić zainteresowanie czy zwiększyć sprzedaż. Tak się przecież dzieje przy okazji Dnia Matki, Dnia Dziecka, walentynek, świąt Wielkanocnych czy Bożego Narodzenia.

Ale z zakończeniem roku szkolnego jest trochę inaczej. Jego kluczowym elementem jest szkolne świadectwo i oceny na nim. I niektóre marki postanowiły nawiązać do tego w swojej komunikacji. Zrobiły tak m.in. sieć Media Expert i Alior Bank, które postawiły na finansową gratyfikację tych, którzy na swoich świadectwach mieli najlepsze oceny.

Czy postąpiły słusznie, decydując się na taką formę promocji? Dlaczego z jednej strony to zrozumiałe, a z drugiej – „cringowe” i społecznie szkodliwe?

Jako matka mam swoje zdanie na ten temat – uważam, że tak naprawdę oceny nie odzwierciedlają potencjału i wiedzy dziecka. Często są niesprawiedliwe, wynikają w sporym stopniu z sympatii czy antypatii nauczycieli.

Jako matka mam swoje zdanie na ten temat – uważam, że tak naprawdę oceny nie odzwierciedlają potencjału i wiedzy dziecka. Często są niesprawiedliwe, wynikają w sporym stopniu z sympatii czy antypatii nauczycieli.

Ale nie o tym jest ten tekst. Z mojego okładkowego artykułu dowiecie się, dlaczego czasem warto przy okazji działań marketingowych postawić na wrażliwość i głębszą refleksję, by wizerunkowo nie stracić zbyt wiele.


Beata Goczał

dziennikarka Wirtualnemedia.pl


PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl

Marki płacą dzieciom za oceny. "Pomysł ani smaczny, ani pasujący do trendów"
 
W związku z zakończeniem roku szkolnego niektóre marki, jak np. Media Expert i Alior Bank ruszyły z akcjami, w ramach których postanowiły "płacić" dzieciom za jak najlepsze oceny na świadectwach szkolnych. Czy powinny i czy warto? - W efekcie promocje te komunikują prosty przekaz: ,,Jesteś wartościowy tylko wtedy, gdy masz szóstki". To krótkowzroczne, nie tylko w sensie etycznym, ale i marketingowym, bo wyklucza sporą grupę konsumentów, którzy mogli poczuć się niezauważeni -  uważa dr inż Jacek Kotarbiński.  więcej
 
 
Polsat zarobił mniej z biznesu telewizyjnego. Więcej na produkcje i pracowników
 
Telewizja Polsat w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 3 proc., a jej zysk operacyjny poszedł w dół ze 145 do 90 mln zł. Zysk netto nadawcy podskoczył zaś o 60 proc., bo firma zainkasowała prawie 180 mln zł dywidend. więcej
 
 
Polski e-commerce rośnie w siłę. Zdecydowana większość Polaków kupuje online
 
Aż 93 proc. internautów dokonało zakupu online w ciągu ostatnich 6 miesięcy (+6p.p. rok do roku), a 100 proc. respondentów deklaruje, że choć raz kupiło coś w sieci - to już trzeci rok z rzędu taki wynik. Najnowsze badanie ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2025" pokazuje, że rynek nie tylko utrzymuje bazę wiernych klientów, ale stale zwiększa zasięg regularnych zakupów. więcej
 
 
Runmageddon postawi na komercjalizację marki. Nowy wiceprezes i strategia
 
Do zarządu spółki Runmageddon, organizującej bieg z przeszkodami pod tą samą nazwą, dołączył Milivoj Puškar, nowy chief commercial & brand officera - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W ramach nowej strategii biznesowej spółka odchodzi od modelu czysto eventowego, by kompleksowo rozwijać brand i jego poszczególne filary. To uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do zmiany kierunku działań i komercjalizacji brandu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Bieniecki, założyciel Runmageddonu.  więcej
 
 
Viaplay zakończył działalność w Polsce. Co z klientami?
 
Viaplay z końcem czerwca zakończył działalność w Polsce. Choć nie obejrzymy już transmisji sportowych za pośrednictwem skandynawskiej platformy, to serwisy streamingowe Megogo i Amazon Prime Video sprzedają dalej pakiet Viaplay Filmy i Seriale. Paczka m.in. ze skandynawskimi serialami czy ,,Fort Boyard Polska"  kosztuje 15 zł miesięcznie.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Marketingowcy myślą o zmianie branży. "Chcą mieć plan awaryjny" więcej
 
Dlaczego w Polsce nie ma tytułów i portali dla mężczyzn? Kobiece są... 127 razy większe więcej
 
W telewizji operatorzy kamer mają lepiej niż dziennikarze? ,,Walka o każdy dyżur" więcej
 
Mediaworker - to dziś komplement czy obelga? "Są pompą medialnego systemu" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ