Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE / wirtualnemedia.pl

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Beata Goczał

PIĄTEK, 11 LIPCA 2025

Jeden aktor, dwie reklamy

Dawno nie było Bogusława Lindy w szeroko zasięgowej kampanii reklamowej. Ostatnio, ponad dwa lata temu, tańczył w spocie McDonald's. Ale jak już wrócił, to ze zdwojoną siłą. I to dosłownie, bo od paru tygodni reklamuje jednocześnie i bank (PKO BP), i piwo (Tyskie).

To, że znane i popularne osoby reklamują więcej niż jeden brand już nikogo nie dziwi - Kuba Wojewódzki przecież promował i Playa i Oranżadę Hellena, Małgorzata Socha - meble Agata, Apart czy Pepco, a Robert Lewandowski (chyba reklamowy rekordzista) - Gillette, Lotto, Zalando, Oshee, Huawei, T-Mobile i inne. Można by długo wymieniać, bo takich przykładów jest aż nadto.

Ale praktycznie nigdy nie zdarzało się, by ta sama znana postać pojawiała się w tym samym czasie w reklamie więcej niż jednej marki. Raczej pilnowano (chyba!), by te kampanie "nie nakłady się "na siebie.

Tymczasem teraz - wybitny, niezwykle popularny aktor, dla wielu idol -  w jednej reklamie zachwala to, jak na lepsze zmienia się istniejący od lat bank, a z drugiej - z kuflem piwa w ręku - mówi o "byciu na Ty z pokolenia na pokolenie".

W której reklamie wypada bardziej wiarygodnie? Obstawiam, że w reklamie piwa (ale to moje subiektywne odczucie). Ale czy promując alkohol, nie osłabia przekazu banku, który swój wizerunek buduje w znacznej mierze na wiarygodności? O tym przeczytacie w moim dzisiejszym artykule.

Bogusław Linda reklamuje jednocześnie i PKO BP i Tyskie. Brak profesjonalizmu?

Bogusław Linda reklamuje obecnie w mediach bank PKO BP (z Sarą James i Szymonem Majewskim) i piwo Tyskie (z Jakubem Gierszałem). Czy to niedopatrzenie, że obie kampanie z tym samym celebrytą, prowadzone są równolegle? – Obie marki są silne, ale jeśli jedna z nich opiera swój przekaz na wartościach takich, jak zaufanie i wiarygodność, każda sytuacja, która to zaufanie może podważyć, może działać na jej niekorzyść. Wyłączność branżowa to za mało, szczególnie gdy stawką jest wiarygodność marki – komentuje Artur Banach.

więcej

Na Dzisiaj

Polskie Radio ze stratą. Dużo mniej z reklam i abonamentu, 75 proc. przychodów z kasy państwa

RADIO

W tym ujęciu TVN24 jest liderem. A Republika daleko za TVP Info

TELEWIZJA

Nowa szefowa rady programowej TVP. Z poparciem m.in. Polski 2050 i PiS

TELEWIZJA