|
Współczesny konsument jest świadomy, selektywny i wymagający, a rynek FMCG stoi przed wyzwaniem dotarcia do niego w dobie cyfrowego szumu i ”gospodarki niskiej uwagi”. Podczas debaty pt. ”Emocje na półce: od stylu życia do koszyka zakupowego”, która odbyła się na 18. Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2025, eksperci próbowali zdefiniować kluczowe trendy, oczekiwania konsumentów oraz najefektywniejsze strategie komunikacji w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.
|
|
|
Okres końca roku jest bardzo specyficzny, zawsze był bardziej sprzyjający branży mleczarskiej. Obecnie ceny mleka w Plsce i na świecie spadają. Mimo to, Mlekpol ma ambitne plany inwestycyjne i rozwojowe.
|
|
|
Seria pożarów w polskich zakładach – również spożywczych – ponownie skierowała uwagę branży na kwestie bezpieczeństwa i prewencji. O tym, co stoi za skalą tych zdarzeń i jak przedsiębiorstwa mogą realnie się zabezpieczyć, mówi Michał Górny, dyrektor Biura Zarządzania Ryzykiem w Alfa Brokers.
|
|
|
Polski system kaucyjny rusza z ogromnymi kosztami i jeszcze większymi oczekiwaniami, a Dariusz Staszewski, prezes zarządu R3 Polska, ostrzega, że miliardy wydane na automaty do odbioru opakowań nie mogą wypływać za granicę. Zwłaszcza gdy to polscy konsumenci zapłacą za cały mechanizm, a rynek dopiero zaczyna mierzyć się z logistyką, finansowaniem i technologicznymi wyborami na lata.
|
|
|
|
|
|