Wirtualnemedia.pl- newsletter
Grupa RMF stawia na digital i przejęcia kolejnych stacji. Nowy prezes RMF Maxx. PAP, Google i tantiemy za prawa autorskie.
Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
 
 
 
Newsletter

Zapraszamy na seans

Tekstowy, nie filmowy

Jaki jest pierwszy odruch, gdy planujesz wyjście do kina? Bardzo często w to sprawdzenie, ile trwają reklamy przed seansem, by móc przyjść na salę chwilę przed startem filmu. No, może maksymalnie, żeby załapać się na kilka fajnych trailerów.

Podobno graniczny czas takich reklam, który widzowie zdroworozsądkowo zaakceptują, to 10 minut. Dlaczego więc moja rozmówczyni uważa, że reklama w przerwie filmu, albo blok reklamowy przed startem spektaklu teatralnego to świetny pomysł? Choć zapytałem o to nieco prowokacyjnie w formie żartu, okazuje się, że temat jest zupełnie na serio.

Z Kingą Dołęgą, prezeską Kinads Media, firmy zajmującej się reklamą kinową, rozmawiamy jednak nie tylko o takich skrajnościach. Wspólnie na czynniki pierwsze rozkładamy biznes kinowy, nie tylko ten związany z reklamą przed filmami.

Nasza rozmówczyni w wywiadzie mówi odważnie: – Na rynku często mówią, że jestem “carycą reklamy kinowej”. Mam świadomość, że nie ma w tym kraju drugiej osoby, które znałaby się na tym tak dobrze, jak ja.

Zapytałem więc o wszystko, co wydało mi się ciekawe. To łącznie 53 pytania i rozmowa nie tylko dla osób zajmujących się mediami i marketingiem, ale dla każdego, kto lubi czasami obejrzeć coś w kinie.

Zapraszam na nasz dzisiejszy “okładkowy” wywiad w ramach cyklu rozmów, w których na czynniki pierwsze rozkładamy ten medialno-reklamowy świat, w którym porusza się nasza branża.


Michał Mańkowski

dyrektor wydawniczy Wirtualnemedia.pl


PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl

"Caryca" reklamy kinowej: Reklama w przerwie filmu w kinie to świetny pomysł" [WYWIAD]
 
Reklama w trakcie filmu w kinie? A może blok reklamowy przed spaktaklem teatralnym? Choć zapytałem o to w formie żartu, moja rozmówczyni twierdzi, że to doskonałe pomysły. Z Kingą Dołęgą, prezeską firmy Kinads Media, rozmawiamy jednak nie tylko o takich skrajnościach, ale dość szeroko o biznesie kinowym i reklamach z nim związanych.  więcej
 
 
Grupa RMF stawia na digital i przejęcia kolejnych stacji. Nowy prezes RMF Maxx
 
Grupa RMF poinformowała, że dostosowuje swoją strukturę organizacyjną do dynamicznych zmian i wyzwań świata cyfrowego. Ogłosiła zmiany, które mają umożliwić jej rozwój nowych kompetencji oraz lepszą koncentrację na strategicznych obszarach - rozwoju sieci radiowej i digitalu W ramach zmian nowym prezesem nadawcy RMF Maxx został Paweł Piotrowski. Firma chce też przejmować kolejne stacje radiowe.  więcej
 
 
U wydawcy Gońca więcej z reklam, ale mniejszy zysk
 
Iberion, wydawca m.in. portalu Goniec, w 2024 roku wypracował wzrost przychodów reklamowych o 18 proc. Jego koszty zwiększyły się jednak dużo mocniej, przez co zysk zmalał o ponad 15 proc. więcej
 
 
PAP, Google i tantiemy za prawa autorskie. ,,Mamy osobną umowę"
 
Pod koniec ubiegłego tygodnia Polska Agencja Prasowa ogłosiła nawiązanie szerokiej współpracy z Google. W tym samym czasie gigant negocjuje w polskimi wydawcami warunki wypłaty tantiem, do czego zobowiązuje go nowelizacja prawa autorskiego. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, PAP i Google w tej kwestii są już dogadani.  więcej
 
 
Czy telewizja faktycznie w Polsce traci widzów?
 
Telewizja w Polsce mierzy się dziś z odpływem części widowni do nowych mediów, szczególnie wśród młodszych użytkowników. W dobie serwisów subskrypcyjnych (Netflix, Prime) i YouTube coraz częściej słyszymy tezę o ,,umieraniu telewizji". Czy jednak rzeczywiście Polacy masowo odwrócili się od tradycyjnej TV?  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
"Rozwaliłem długopis, wrzeszcząc: sami se to ku**a róbcie!". Kulisy kultowej kampanii "No to Frugo" więcej
 
Media Expert zalewa Polskę prostymi reklamami z Cleo. "Przepalenie" budżetu czy geniusz marketingu? więcej
 
Nie tylko wydawcy. Marki również stracą przez AI od Google więcej
 
,,Nie widzę już sensu w robieniu biznesu dla samego zarabiania". Brzoska i Mensah o kulisach spotkania z Obamą więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ