Wirtualnemedia.pl- newsletter
Wzloty i spadki „Dziennika Gazety Prawnej". Medialna "rodzina" w kryzysie. „Fakty” TVN liderem serwisów informacyjnych.
Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
 
 
 
Newsletter

W rodzinie „Dziennika Gazety Prawnej”

Jak się pracowało w Inforze

Infor to kawał historii polskich mediów XX wieku. Wydawca prestiżowego „Dziennika Gazety Prawnej” zaczynał jeszcze w końcówce PRL jako Biuro Informacji Organizacyjno-Prawnej „Inform”, by od 2008 roku funkcjonować jako Infor PL.

Wiele na przestrzeni lat się zmieniało, niezmienne pozostaje jednak fakt, iż wydawnictwem zarządza właściciel Ryszard Pieńkowski (choć ma za sobą rozdział z zagranicznym udziałowcem). Na tle konkurentów w segmencie prasy codziennej taka struktura właścicielska to raczej wyjątek niż reguła.

Dziś na „jedynce” zapraszam Państwa za kulisy „Dziennika Gazety Prawnej”, z którego w ostatnim czasie zniknęło co najmniej kilkanaście osób. Niektórzy pracowali tam przez długie lata. Falę przypieczętowało czerwcowe pożegnanie wieloletniego naczelnego Krzysztofa Jedlaka, a za rogiem czeka nowy prezes, którego firma oficjalnie szuka, ale wciąż znaleźć nie może.

W tej historii wspólnie z naszymi rozmówcami zastanawiamy się, co stanowi (a może już „stanowiło”?) o sile marki „Dziennik Gazeta Prawna”, a także w jakiej formie przetrwa „Rodzina DGP”, która tak mocno osadziła się na polskim rynku medialnym?

Przygotowując ten materiał, usłyszałam o tym tytule różne opinie. Własną ocenę wyróbcie sobie sami po lekturze, do której zachęcam. A jeśli chcecie podzielić się swoją opinią, zachęcam do kontaktu mailowego, telefonicznego i w mediach społecznościowych.


Justyna Dąbrowska-Cydzik

redaktor prowadząca Wirtualnemedia.pl


PS Pamiętaj, że jeśli masz newsa, którym chcesz się z nami podzielić (anonimowo bądź nie) czekamy tutaj: redakcja@wirtualnemedia.pl

Wzloty i spadki ,,Dziennika Gazety Prawnej". Medialna "rodzina" w kryzysie
 
Wydawany przez Infor PL ,,Dziennik Gazeta Prawna" od dekad wyznacza jakość na rodzimym rynku mediów drukowanych. Zespół kierowany przez Krzysztofa Jedlaka mocno się uszczuplił, na czele z nim samym. Odpowiedź na pytanie "dlaczego" nie jest oczywista. Zapraszam za kulisy "rodziny DGP". więcej
 
 
,,Fakty" TVN liderem serwisów informacyjnych, ,,19.30" na drugim miejscu. A gdzie Republika?
 
Na czele najpopularniejszych programów informacyjnych zmian nie ma. Liderem w czerwcu br. z ponad 2,1-mln widownią były ,,Fakty" TVN, a drugie miejsce zajęła emitowana w TVP ,,19.30". Oba zwiększyły widownię względem czerwca ub.r. Największy wzrost, wynoszący ponad 100 proc., zanotował program ,,Dzisiaj" nadawany w Republice, ale nie przekroczył on miliona widzów.  więcej
 
 
Lody Kaktus promowane hasłem ,,Środa, dzień...". "Marketingowy samobój w dresie"
 
Marka lodów Kaktus była promowana w social mediach hasłem ,,Środa dzień loda". Po tym jak wywołało ono spore oburzenie w sieci, wpis usunięto, ale oficjalnie nie przeproszono. Eksperci od marketingu przyznają, że kontrowersje w reklamie i odwaga w komunikacji są jak najbardziej wskazane, ale w tym przypadku mamy do czynienia z reklamą prymitywną, żenującą i niesmaczną. - Tu nie ma płonących konarów. Tu jest tania i dość prymitywna prowokacja - ocenia dr inż Jacek Kotarbiński. więcej
 
 
Wydawcy skarżą się na Google do Komisji Europejskiej. Zarzucają mu nadużywanie siły rynkowej
 
Organizacja niezależnych europejskich wydawców Independent Publishers Alliance skierowała do Komisji Europejskiej skargę, w której zarzuca Google nadużywanie swojej siły rynkowej w wyszukiwarce internetowej. Chodzi o przeglądy AI. Wydawcy domagają się tymczasowych środków zaradczych, aby "zapobiec nieodwracalnym szkodom". więcej
 
 
Stacja grupy TVN zyskowniejsza. Niebawem zniknie z telewizji naziemnej
 
Spółka Green Content nadająca kanał Metro w 2024 roku nieznacznie zwiększyła przychody, a przy spadku kosztów operacyjnych o 7,5 proc. zarobiła na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
"Rozwaliłem długopis, wrzeszcząc: sami se to ku**a róbcie!". Kulisy kultowej kampanii "No to Frugo" więcej
 
Media Expert zalewa Polskę prostymi reklamami z Cleo. "Przepalenie" budżetu czy geniusz marketingu? więcej
 
Nie tylko wydawcy. Marki również stracą przez AI od Google więcej
 
,,Nie widzę już sensu w robieniu biznesu dla samego zarabiania". Brzoska i Mensah o kulisach spotkania z Obamą więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ