Templates WM - newsletter
Najważniejsze wiadomości dnia z branży mediów, marketingu i PR.
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ 

ZOBACZ W PRZEGLĄDARCE /wirtualnemedia.pl

RASP

Nr 1 w Polsce

O mediach, reklamie internecie i PR

Michał Mańkowski

Poniedziałek, 15 września 2025

Michał Mańkowski

“Gazeta Wyborcza” od środka

Struktura szefowania w “Gazecie Wyborczej” to ciekawy wynalazek. Choć formalnie redaktorem naczelnym od zawsze (i na zawsze – jak mówi mój rozmówca) jest Adam Michnik, to w praktyce od wielu lat redakcję faktycznie prowadzi “pierwszy zastępca redaktora naczelnego”. Taki król z ziemią, ale bez faktycznej korony.

Przez wiele lat był nim Jarosław Kurski, którego blisko dwa lata temu zastąpił na tym stanowisku związany z “GW” od 30 lat Roman Imielski. Jeszcze zanim zaczęliśmy rozmawiać, stwierdził, że jest przeciwnikiem autoryzacji i – faktycznie – wykonał ją w ekspresowym tempie, nie zmieniając praktycznie niczego.

A rozmawiamy o wielu wątkach: o tym, jaka jest faktyczna rola Adama Michnika w “Wyborczej”, o starszych i młodszych dziennikarzach i specyfice pracy z jednymi i drugimi. O tym, jaki jest sufit subskrypcji w Polsce, o reklamach spółek skarbu państwa w “GW” i “kodziarskich bojówkach”, które mimowolnie wychowała sobie “Gazeta Wyborcza”. Jest też o tym, jakie narzędzia AI są zakazane w jego redakcji i trudnym do spełnienia marzeniu o powrocie wszystkich dziennikarzy do biura.

Zapraszam na nasz dzisiejszy “okładkowy” wywiad z Romanem Imielskim.

"Brudy pierzemy wewnątrz". Szef "Wyborczej" o gazecie, dziennikarzach i biznesie w mediach [WYWIAD]

Choć formalnie jest "pierwszym zastępcą redaktora naczelnego", to w praktyce tak naprawdę on prowadzi redakcję "Gazety Wyborczej". Roman Imielski opowiada nam o blaskach i cieniach szefowania takiemu tytułowi i wpuszcza nas za kulisy "GW". W tej rozmowie jest m.in. o faktycznej roli Adama Michnika, o starszych i młodszych dziennikarzach, o tym, czego z AI nie można robić w jego redakcji, o tym czy w Polsce istnieje sufit w subskrypcjach, o reklamach spółek skarbu państwa, o fanbazie "Wyborczej" i tym, czy wygrana Karola Nawrockiego... pomoże "GW.

więcej

Na Dzisiaj

Jest już kolejny dodatek specjalny

Reklama w sklepach nowym trendem. Przedstawiamy dodatek "Retail Media"

Marketing i PR

Przemysław Pająk

Przemysław Pająk inwestuje w Futbolove. Projekt czeka nowa odsłona [NASZ NEWS]

Wideo

Kadr z kampanii Orlenu :Energia jutra zaczyna się dziś