|
Wtorek, 7 października 2025
Adam Tubilewicz, zastępca redaktorki naczelnej portalspozywczy.pl
|
|
Rosnące udziały rynkowe marek własnych to temat, który od lat spędza sen z powiek producentom żywności - branża mięsna nie jest tu wyjątkiem. Za taki stan rzeczy obwinia się często sieci handlowe, które - w takim ujęciu - miałyby sprawować nad rynkiem niemal nieograniczoną władzę promując marki własne a jednocześnie spychając bezbronnych producentów do narożnika. Zupełnie inny sposób myślenia zaprezentował w ostatnim wywiadzie dla Portalu Spożywczego Przemysław Gostkiewicz. Prezes Sokołowa mówi stanowczo: to producenci są odpowiedzialni za to, ile będzie produktów markowych na półce. Podaje też konkretne przykłady z rynku mięsa i wędlin wskazując, że wielu producentom (nie tylko Sokołowowi) udało się zbudować silną pozycję w niektórych kategoriach, osłabiając tym samym pozycję private label. Formułuje też ciekawy apel do konkurentów. Czy odniesie skutek? Sami jesteśmy ciekawi. Zapraszamy do lektury i dyskusji!
|
Uważam, że to my, jako producenci, branża, jesteśmy odpowiedzialni za to, ile będzie produktów markowych na półce. (...) Często słyszę na zebraniach narzekania, że marki własne rosną. Zawsze odpowiadam: To wasza wina. Zobaczcie, mówię, są kategorie, także w branży mięsnej, gdzie praktycznie nie ma marek własnych - mówi nam Przemysław Gostkiewicz, prezes zarządu Sokołowa.
|
|
Niemiecka firma Gubor Schokoladen poinformowała o wygaszeniu produkcji w jednym ze swoich zakładów i przeniesieniu jej do innych fabryk w Niemczech i Polsce. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że od wiosny 2025 roku Gubor został przejęty przez polską Grupę Colian.
|
|
6 października w Madrycie Jakub Nowak podpisał umowę nabycia Marques de Monistrol, historycznej winnicy produkującej cavę w Hiszpanii. - Wejście na rynek hiszpański stało się kolejnym filarem ekspansji zagranicznej, stanowiąc ważny krok w rozwoju globalnym JNT Group - informuje Grupa.
|
|
|
|
|
|