Dla kogo ten apartament premium
Luksusowy apartament za 25 mln złotych? Rezydencja za 50 milionów? Transakcje z takimi cenami niespecjalnie już dziwią. Polski rynek nieruchomości luksusowych i premium ciągle rośnie.
Ekskluzywne wille i mieszkania z reguły nie są pokazywane publicznie. Jak tłumaczy Paulina Górska z agencji premium White Wood Nieruchomości, model off market eliminuje przypadkowych nabywców, chroni prywatność, wzmacnia prestiż, pozwala prowadzić rozmowy wyłącznie z realnie zainteresowanymi klientami. – Dla kupujących to dostęp do ofert, których nie znajdą w publicznym obiegu – często wyjątkowych, limitowanych, o wysokim potencjale inwestycyjnym.
Jak ustawa o jawności cen wpłynie na ten model sprzedaży? O tym mówią eksperci rynku w artykule „Off market a jawność cen. Jak pokazać mieszkaniowy luksus”.
Ożywia się też rynek mieszkań z niższej półki. Deweloperzy liczą na wzrost sprzedaży, planują ekspansje. – Startujemy ze sprzedażą pierwszego projektu w Łodzi, rozważamy wejście do Krakowa – mówi Oscar Kazanelson, przewodniczący rady nadzorczej Robygu.
Podwojenie przychodów do 2029 r. to z kolei cel firmy Budlex.